Hofstad MAVO/HAVO-verslagen

 

In deze maand november zijn we in groep 8 volop bezig met het Voortgezet Onderwijs. In het kader daarvan bezoeken we ook enkele VO-scholen. Op dinsdag 12 november stond een bezoek aan het Hofstad MAVO/HAVO op het programma. Ieder kind moest hierover een verslag schrijven. Al die verslagen staan hieronder.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Het moment waar ik al heel lang op heb gewacht. Hofstad Mavo/Havo!! Dit is de eerste middelbare school die ik op eigen gelegenheid heb bezocht. Omdat het op eigen gelegenheid was, was ik bang dat ik te laat was of niet goed zou komen. Maar het is wel goed gekomen. Toen het ongeveer 8:10 was, zouden we vertrekken, maar er ontbreekte Mo en Yash G. Toen zei Roni: 'het boeit me niet dat ze te laat komen, zij moeten gewoon op tijd komen'. En op dat moment gingen we vertrekken. Toen we gingen vertrekken  zag iedereen Yash Gena zijn moeder in de auto. En toen begon iedereen te remmen. Ik fietste heel hard en toen iedereen ging remmen, ging ik met mijn fiets door alles en iedereen heen. En ik had nog iedereen ontweken ook!! Met Daniël ging het wel mis. Want iemand botste tegen Daniël zijn achterwiel, dus daardoor viel Daniël op de grond. Toen we naast de auto van Yash G zijn moeder stonden, zei de moeder van Yash G:  'Yash zal om 8:10 komen'. Maar het was al 8:10 en op dat moment kwam Yash. Vlak daarna kwam Mo met zijn vader. Nou waren we compleet.

Toen we waren aangekomen bij het Hofstad Mavo/Havo, was Alina de enigste die daar stond te wachten ( zij kwam met de bus, dus zij was eerder aangekomen). De school had binnen een grote fietsenstalling. Toen we de fietsen daar hadden geplaatst, kwam de andere groep jongens ( want de jongens waren in tweeën verdeeld). En tot slot kwamen de meiden.

Er kwamen ook andere scholen hier naar toe, dus er waren meer stoelen. Wij waren de eerste van de andere 3 scholen. We moesten wel een tijdje wachten op de andere 3 scholen. Wanneer de andere 3 scholen aangekomen waren, begon een vrouw op de podium met een microfoon te praten. We kregen ook een filmpje te zien met informatie van deze school. We kregen ons persoonlijke lesrooster te horen, met welke vakken we beginnen, welke keuzepakket je hebt, bla bla bla. Ik en Ömer Harun hadden precies dezelfde lesrooster, dus we zaten bij elkaar. Dat was wel prettig, want als je niemand uit je klas had, was het niet zo prettig geweest.

Ik begon met gym. We waren een kwartier te laat, dus we hadden in plaats van een halfuur gymles, hadden we een maar kwartier les!! Maar dat kan de pret niet drukken. Het was wel een leuke gymles. We hadden zaalvoetbal ( waar ik en Ömer natuurlijk begonnen) en we hadden basketbal, jongleren, tennis en springen over een blok. Ik wilde naast zaalvoetbal, heel graag tennis. Maar we hadden alle onderdelen behandeld, behalve tennis!! Dat kan de pret ook niet drukken. Het was een hele leuke gymles.

Na sporten (dus gym) hadden we frans!! Van tevoren weet je dat frans een leuke les gaat worden en dat werd het ook. We gingen niet frans praten, maar we leerde franse leenwoorden. We kregen een liedje te horen met een blad waar de tekst op stond. In de tekst ontbreekten woorden. Je moet naar het liedje luisteren om die ontbrekende woorden in te vullen. Sommige waren echt moeilijk te verstaan en van sommige wist ik geen eens wat het woord betekende! Bijvoorbeeld: fateuil en portefeuille. De liedje was wel grappig. Het was iemand die grappen uithaalden. Ik vond die refrein heel grappig. Puur door het accent. Het refrein was:

Vin pain et boursin

madame et monsieur

Toujours, bonjour

Twee in het frans is deux

Een beetje is een peu

Ik vond het wel grappig door die accent. Verder was er een pagina met franse leenwoorden. En toen vroeg de docent één voor één of we die woorden wisten. Bij een woord waren ik en Ömer de enigste ons vingers opstaken. Toen dacht ik echt van 'hoe kunnen die scholen dat woord niet weten'. Het gaat om het woord balustrade. Verder was het wel een leuke les. Het was tijd, dus we gingen naar de volgende vak.

We gingen na frans, naar nederlands. Nederlands viel een beetje tegen. We gingen over boeken praten. Of we lezen leuk vonden en de tekst goed begrepen. Na die vragen ging die docent een tekst voorlezen. Ze las zo erg lang, mischien wel bijna de hele les!!!! Iedereen keek om zich heen. Iedereen verveelde zich. Na die lange voorgelezen tekst, moesten we maar DRIE vragen beantwoorden. We hebben de hele les verprutst met die lange, stomme tekst en nog die drie vragen die net zo goed tien vragen hadden kunnen zijn. Ja, het zit niet altijd mee. Toen we klaar waren met nederlands, gingen we door naar het volgende vak.

Na nederlands hadden we geschiedenis. Ik dacht dat we naar de tweede wereldoorlog toe gingen, maar dat was niet het geval. We gingen naar onze eigen geschiedenis kijken! Je had op google een website waarop je je eigen geboorte datum kon intypen (trouwens voor de duidelijkheid, we werkten met tablets) en dan kon je zien wat er op je geboortedatum is gebeurt. Bijvoorbeeld, hoeveel seconden je leeft en welke beroemde mensen die dag overleden zijn. Hoelaat de zon op en onder ging en veel meer. Op de dag dat ik geboren was, was de ontwerper van ferrari overleden. Die dag was de maan 33% zichtbaar. Het was 21,6 graden. Er woonden precies 16.453.467 mensen in Nederland. Ik leefde ongeveer 355,5 miljoen seconden. Dat is echt bizar om te beseffen. Je kan gewoon zien hoeveel seconden je leeft. Verder was het een leuke les. Leuker dan verwacht. Want naar je eigen geschiedenis kijken heb ik eigenlijk nooit op school gedaan. Het was een hele leuke les.

Na die 4 leuke lessen, zijn we bij het eind aangekomen. We kregen nog te drinken. We gingen eventjes praten. Toen kwam de vrouw weer aan het woord. Bla bla bla. En toen mochten we weer op eigen gelegenheid terug. Nou hadden we afgesproken met de jongens om alleen te gaan en dat deden we ook. Maar omdat iedereen dezelfde weg nam, kwamen we bij elkaar terecht. Toen we onderweg waren was het al bijna twaalf uur, dus je kon meteen naar huis gaan als je niet overbleef. Onderweg ging ik op de stoep staan om even mijn moeder en vader te bellen om te zeggen dat ik onderweg naar huis was. En ging ik weer verder naar huis.

Ik vind deze school heel leuk. Vergelijkbaar met Segbroek College. Maar Sebroek College is heel ver. Hofstad Mavo/Havo is met de fiets maar zes minuten, dus ook lekker vlakbij.

Ik vind deze school heel leuk en hij komt naast Segbroek College ook zeker weten op mijn lijstje.????????

Ali

-----------------------------

 

Samen met Omer ging ik met de auto naar Hofstad Havo-Mavo. Onderweg naar de Hofstad kwamen we Reshi en Gaby op de fiets tegen. Ze hadden hun fiets in de fietsenstalling geplaatst en ging ik samen met de hele groep naar binnen. Het gebouw zag er vanbinnen heel mooi, verzorgd en gezellig uit. We werden door een docent naar de aula gebracht. De aula zag er zeer groot uit, maar ik zag niet veel leerlingen die in de aula waren.

Toen we eenmaal zaten, kregen we een filmpje te zien over hoe het hier op school is, hoe de leerlingen het vinden en wat voor advies je moet hebben om op deze school te zitten. Kort daarna kreeg iedereen een formulier waarop stond wat voor lessen je kreeg. Op mijn formulier zag ik staan dat ik als eerst Geschiedenis had om 9.15 tot 9.45. Geschiedenis was heel leuk en interessant. Je moest namelijk informatie opzoeken over andere mensen die op dezelfde dag als jouw verjaardag, zijn geboren, overleden of wat unieks hebben. Ik had jammer genoeg niet zo veel informatie hierover kunnen vinden, maar ik vond dit wel een interessant onderwerp.

Daarna had ik Gym om 9.45 tot 10,15. Hierbij kon je tussen vier spelonderdelen kiezen zoals: voetbal, basketbal, badminton en jongleren. De spellen basketbal en badminton vond ik het leukst en speelde ik deze twee vaak achter elkaar.

Na Gym kreeg ik om 10.15 tot 10.45 Frans. Het was best makkelijk te begrijpen, omdat we met een paar Franse woorden, waarvan ik er een paar al kende, overhoord werden. Daarnaast kregen we een lied te horen waarin een paar woorden ontbraken en we dit moesten invullen. Het stuk vond ik best leuk en ook te doen, omdat de laatste woorden van elke zin steeds met elkaar rijmden.

Als laatst kreeg ik Nederlands om 10.45 tot 11.15. De docent las een interessant verhaal aan ons voor. Het ging over de hoofdpersonen Sascha en Sara. Sascha is iemand die altijd bazig en stoer doet tegenover haar vrienden. Ze maakt ook misbruik van Sara, maar Sara wil dat niet. Het verhaal vond ik best zielig, omdat Sascha heel anders is dan Sara en de persoonlijkheid van Sascha heel apart is. Nadat we het verhaal gehoord hadden, kregen we als opdracht om drie vragen te beantwoorden. Alle antwoorden had ik goed en ook hadden we deze besproken met de docent.                             

Tot slot, had ik alle lessen gekregen en mochten we naar huis gaan. Ik vond Hofstad Mavo-Havo een hele leuke school en docenten waren ook zeer aardig, maar er waren wel leerlingen die aan het roken waren. Dat vond ik helaas wel jammer, maar dit gebeurt bijna op elke school.

Van: Azzam Khan

---------------------------------------------

Hofstad Mavo Havo

Op de dinsdag van 12 November gingen wij met groep 8 van Nutsschool
morgenstond naar de middelbare school Hofstad mavo havo!
Dat bezoek was heel interessant! Dat ging als volgt! We gingen met onze
fietsen ergens afspreken en vanuit die plek zouden we naar hofstad mavo
havo gaan. Veel kinderen spraken af in de speeltuin en vlakbij school
natuurlijk! Vanuit daar gingen ze fietsen! Onderweg was het heel koud dus
mensen hadden handschoenen meegenomen. Eenmaal toen de kinderen aankwamen
stond de meester op het schoolplein op hun te wachten!
die begeleide de kinderen naar de fietsenstalling en daar hadden ze even de
tijd om hun fiets op slot te zetten. Toen gingen de kinderen de school in!
Daar deden de meeste hun jas uit en belde hun ouders om te zeggen dat ze
veilig zijn aangekomen. Daarna gingen ze (de kinderen) naar de Aula.
Daar kregen ze uitleg over de school en hun lesrooster voor die dag.
Ze kregen in de Aula even de tijd om rustig hun lesrooster door te nemen en
even op rust te komen. Toen begon de schooldag! om precies 9:15 begonnen de
lessen. Ik (Reshi Bierbal) kreeg als eerst nederlands met een paar anderen!
Dat was eigenlijk best saai want er was weinig tijd en we moesten alleen
maar luisteren naar een verhaal. Daarna volgde Geschiedenis! Toen we bij
het lokaal aan kwamen zag iedereen de Ipads we kregen les met Ipads! Dat
was echt heel leuk! We moesten op de site WWW.Datum.nl onze geboortedag
opzoeken en kijken wat er allemaal voor speciaals er die dag was gebeurd en
wie er was overleden! Dat was heel leuk. Eenmaal toen Geschiedenis klaar
was hadden we Sport! (Gym) Het was een kleine gymzaal maar het was wel
leuk! We kregen een blad waarop je stempels moest verdienen door
verschillende opdrachten te doen zoals: Jongleren, Voetbal, Freerunnen,
Basketbal en betminton! Het was heel leuk maar ik had maar 1 stempel en ik
bleef de hele tijd bij het jongleren! De laatste les was Frans!
Het was een beetje een rare les want de Docent had een Nederlands lied
opgezet waar heel veel Franse woorden in verwerkt zaten die wij moesten
verstaan en op een blaadje schrijven! Toen eenmaal de les was afgelopen
moesten alle leerlingen weer terug naar de Aula en daar kregen ze een pakje
drinken. Daar eindigde een Docent de dag en toen fietste iedereen weer naar
school of huis.

Ik ( Reshi Bierbal) Vond het een hele leuke dag maar vond Hofstad Mavo Havo
niet zo goed bij me passen Want: De sfeer daar was echt helemaal niet zo
leuk en het leek alsof iedereen gewoon de hele tijd moest leren leren en
nogmaals leren! Daarom vond ik deze school niet bij me passen!

Groetjes Reshi!

-----------------------------------------

                  Hofstad Mavo Havo Verslag

 

 

Jippie! Vandaag gaan we nu naar Hofstad mavo havo! In de ochtend werd ik erg gespannen, omdat we op eigen gelegenheid gaan en we een persoonlijke lesrooster kregen. We gingen op het speeltuin afspreken. Ik ging met Selina, Reshi, Gaby, Graziela en Graziela’s moeder fietsen naar Hofstad mavo havo. Het regende ook best wel hard en het was ook een beetje donker. Toen we gingen fietsen moetsen we ook soms een beetje langzamer, omdat Selina een beetje sloom was ( maar dat was oke ). Natuurlijk moesten we ook wel een beetje vaart maken, want Graziela’s moeder wou niet dat we te laat zouden komen.

 

Toen we daar waren was ik natuurlijk erg nat en de school was best wel klein ( vergeleken met Segbroek College ). We gingen onze fietsen parkeren in de fietsenstalling. Toen we in de school waren moesten we naar de aula wachtten op de andere school. Als ze hier waren, zouden we een soort informatie filmpje over de school ( Hofstad mavo havo ). Nadat kreeg iedereen een lesrooster. Je mocht een keuzepakket kiezen. Ik had keuzepakket 2 gekozen, de vakken waren: tekenen, chinees, wiskunde en aardrijkskunde. Ik had hetzelfde lesrooster als Lina en Selina, dus ze zaten ook met mij in de klas.

 

 

Mijn eerstle les was chinees.

Ik zat naast Lina ( achterin ).Het was best wel moeilijk, want ik had nooit chinees geleerd. Ik heb wel iets nieuws geleerd. Dat engels eigenlijk niet de wereldtaal is, want op de 1e plaats zit chinees. En engels zit op de 3e plaats. We gingen ook 1 tot 20 ( denk ik ) leren in chinees. Ik weet nog alleen 1 tot 3. Dus 1= yit 2= yat en 3= saam. Het was best wel leuk.

Volgende les was Wiskunde.

In wiskunde zat ik weer naast Lina.We gingen leren over 3D figuren zoals bol, piramide, prisma enzovoorts. We kregen een blad en je moest met je maatje gaan werken ( je buurman of buurvrouw ). En we gingen ook leren over ribben van de figuren en hoeveel hoeken het heeft. De les was heel klein beetje moeilijk.

Na wiskunde had ik aardrijkskunde.

Bij aardrijkskunde moest je een maatje hebben. Daar waren niet genoeg dus ik zat naast Lina en Selina. We gingen een quiz doen voor ( ik denk ) 20 vragen. Sommige waren moeilijk, omdat we dat eens niet geleerd hebben, maar andere waren best wel makkelijk ( bijv. : In welke provincie ligt Amsterdam? Natuurlijk: Noord-Holland ).

Laatste vak was tekenen!

Ik wou heel graag tekenen doen, omdat ik tekenen leuk vind. We gingen silhouetten maken ( of afmaken ). Ik ging met Lina een nieuwe maken. Het was erg leuk, want we gingen een schaduw van een boom of mensen knippen en dat overtrekken op een vlieger ( ik denk die blad een vlieger heet ). Het was erg leuk en ik denk dat dit mijn favoriete vak is van mijn programma.

Conclusie:

Mijn conclusie is dat dit school oke is, maar het is niet echt gezellig. Omdat onze klas meer decoraties hebben. Deze school vind ik niet echt zo leuk, dus ik weet niet zeker dat ik deze school op mijn lijstje ga schrijven. Wat ik al heb gezegd deze school is best wel klein dus ja. Als ik een cijfer moest geven, geef ik een 6 ½ of een 7- .

                                                                                             

-Elisse Delfin

--------------------------

De ochtend begon heel regenachtig. Ik had afgesproken met Elisse,Reshi,Selina en gaby. Het regende hard dat was heel vervelend. Toen we aankwamen moesten onze fietsen in de fietsenkelder doen.

Daarna gingen we naar binnen het viel het me een beetje op dat het niet zo moderne gebouw was. Maar ik was nog steeds enthousiast. We werden gebracht naar de aula. 

Daar kregen we onze persoonlijke rooster. Daarna kwamen nog meer scholen. We kregen daarna een filmpje te zien over de school. Reshi was opeens super enthousiast. Maar later was zijn enthousiasme

helemaal verdwenen. want we begonnen met Nederlands. We hadden twee docenten. Een van de docenten las een super saai verhaal voor. Gelukkig hoefte we ging vragen te beantwoorden.Omdat het al tijd was.

Daarna werden gebracht naar geschiedenis. Dat was veel leuker we mochten met Ipads. En daar had je een website en moest je je geboorte datum type. En dan zie wat er op die dag is gebeurt,

(Bijv. het weer. het nieuws, Wie er overleden was op die dag enz.).  Daarna werden we gebracht naar Gym. We hadden vier vakken je mocht zelf kiezen waar je wou. En in elk vak dat je voltooit kreeg je een stempel. Als volgt werden weer gebracht naar frans. Ik wist niet dat Franse les zo saai kon zijn. we hadden een super irritant lied. En op het blaadje die je kreeg moest je goed naar dat liedje luisteren.

en Kijken welk woord weg was als je het woordje hoorden moest je het opschrijven. gelukkig was dat de laatste les. we werden weer naar de aula gebracht en werd gedag gezegd. Het leuke was dat we met de helft van de groep naar school fietsen. Alleen vond ik het zielig voor Selina. Want zei was helemaal achteraan. En zei fietsen niet zo snel en wij wel. Dat was nou weer het einde van de ochtend. ik heb er helemaal niet van genoten van de school. Vooral de sfeer sommige docenten hadden niet eens humor. Dus deze school komt totaal niet in mijn lijst.

-geschreven door Graziela

--------------------------------------

 

Verslag Hofstad mavo/havo

Om 08:15 ging ik met Azzam naar de auto. Nadat we bij Hofstad mavo/havo waren aangekomen moesten we even wachten totdat we naar de aula konden gaan. Toen we daar waren kregen we onze rooster, Ali en ik hadden dezelfde rooster. Als eerste moest ik gaan gymmen. Bij de gym had je 5 vakken, basketbal, zaalvoetbal, jongleren, turnen en badmintonnen. Ali en ik gingen meteen naar zaalvoetbal, er waren 2 jongens die ook naar zaalvoetbal gingen. Bij zaalvoetbal hadden Ali en ik gewonnen, maar ik had 1 jongen een vieze panna gegeven. Na zaalvoetbal gingen wij naar turnen. Daar moest je bokspringen dat was wel makkelijk. Daarna gingen wij naar basketbal, daar had je 3 pionnen de eerste pion was bijvoorbeeld de eerste level. Toen ik dat gehaald had mocht ik verder, dus meer naar achter. Daarna gingen wij naar jongleren en daar ging ik alleen springtouwen met bijvoorbeeld een been of huppelend enz. toen we klaar waren met jongleren moesten we helaas stoppen. Na gym gingen we naar Frans. Bij Frans hadt de juf een paar moeilijke woorden op het digibord gezet. Van die woorden moesten we het betekenis in het Nederlands weten. Toen we daarmee klaar waren hadt de juf een liedje aangezet. Bij het liedje kregen we een blad op het blad waren een paar woorden er niet, want die moest je op het liedje horen en opschrijven. Na Frans gingen we naar Nederlands en dat was heel erg saai, want de juf ging voorlezen en een paar vragen stellen over het boek. Het boek ging over Rosa en Sasha, Rosa was heel erg zenuwachtig, omdat ze naar de middelbare school gaat. Sasha was niet zenuwachtig zij was heel erg stoer ze wou dat Rosa net als haar werd, maar Rosa wou het niet. Na Nederlands gingen we naar geschiedenis. Bij geschiedenis moesten we op tablets werken en dat was heel erg leuk, want je moest naar datum.nl gaan en daar je geboortedatum typen. Als je dat had gedaan moest je kijken wat er allemaal was gebeurd op die datum misschien was het in een ander jaar, maar de maand en de dag waren hetzelfde. Toen we klaar waren met geschiedenis gingen we weer terug naar de aula. Daar kregen we een lekker pakje capri-sun, maar toen iedereen weer terug naar school mocht hadt Azzam zijn tas kwijt bij gym. Nadat we de tas van Azzam hadden gevonden gingen we mijn moeder bellen en zeggen dat mijn vader en moeder ons moesten ophalen.

 

conclusie

Ik vond het heel erg leuk, want de lessen waren goed uitgelegd en het was goed dat we onze eigen vakken mochten kiezen, maar ik vond 1 ding niet leuk dat de lokalen en de gangen heel erg saai waren. De school zag er wel goed en verzorgd uit, er zitten ook niet heel erg veel leerlingen op die school en het komt zeker op mijn lijstje.

Omer

-----------------------------------

 

Dat was het eerste wat ik zei toen mijn wekker afging om 06.45uur????.
Vandaag gingen we naar Hofstad Mavo/Havo.
Ik had met Jortianny afgesproken bij de bushalte
(Zweeloostraat),zodat we samen met bus 21 naar Hofstad Mavo/Havo konden gaan????.
Toen we de bus in liepen was het erg rustig ,maar dat was al snel voorbij.
Bij de volgende halte stapten er heel veel scholieren in ,die net zoals wij (Jortianny en ik) naar het Hofstad Mavo/Havo gingen.
Ongeveer 14 minuten later kwamen we aan bij de school.
We verzamelden ons in de aula en kregen een ‘warme welkom’.
Daar kregen we een filmpje te zien ,waardoor we d’r achter kwamen hoe de school een beetje in elkaar zit.
Na het filmpje kregen we te horen met wie we in een groepje zouden zittten ,bij mij zaten o.a Elisse en Selina.
Ons groepje begon als eerste met Chinees????????, wat erg grappig was????.
We leerden er tellen en hoe je jezelf moet voorstellen in het Chinees.
Na de les liepen we met de groep naar lokaal 118 waar we wiskunde kregen.
Bij wiskunde moesten we achterhalen ,hoe de figuurtjes heten en kwamen we d’r achter wat de ribben/zijvlakken zijn van een figuur.
Toen de les was afgelopen kregen we van 2 anderen docenten aardrijkskunde????in lokaal 088 ,dat was erg leuk.
We kregen een quiz met 20 vragen die wij moesten beantwoorden.
Na de les liepen we naar lokaal 009 waar wij ons laatste les kregen ,tekenen????.
We maakten er een leuk knutsel voor bij het raam. Daarna ging ik met Jortianny en Alina weer terug naar huis????met bus 21.
De terugweg viel tegen????.

Conclusie:
Ik voelde me niet echt thuis op het Hofstad Mavo/Havo.
De lokalen zagen er niet gezellig uit en ik vond dat de docenten erg droog ????waren ,op een paar na. Daarnaast vind ik de grootte van de school erg klein. Wat ik wel leuk vind is dat je in 3 Havo door kan stromen naar het Hofstad Lyceum

Lina

---------------------------------

 

Verslag Hofstad MAVO/HAVO

Lina en ik gingen vanaf Zweelostraat met de bus naar Hofstad MAVO/HAVO.

Toen we in de bus zaten zat het bomvol met kinderen, je kon bijna niet lopen.

We zagen Elisse bij de stoplicht. We zwaaiden maar ze reageerden niet. Volgens mij zag ze ons niet.

In de bus was Lina zo ongeduldig, ze ging de hele tijd vragen wanneer we er zijn wat heeft dat kind toch??????? We gingen uit stappen bij groen van Prinsererlaan. We gingen oversteken en toen waren we op de Hofstad MAVO/HAVO. Toen we eenmaal binnen waren, toen gingen we met de klas naar de aula. We wachtten op de andere 3 scholen. Op een opgeven moment waren de andere 3 scholen er en gingen we een filmpje kijken. Na de filmpje werden we verdeelt. Ik was de enige van onze klas die begon met tekenen. Maar dat was eerst niet zo want Gülbahar hoorde ook bij mij groepje, maar zij ging naar een ander school. Dus ik stond er alleen voor, maar gelukkig kwam meester van buren mij redden. We gingen naar lokaal 009 waar tekenen begon, maar we waren een paar minuten te laat. We gingen silhouetten maken. Je mocht zelf de kleur kiezen va de vliegerpapier. Toen we klaar waren met de silhouet was het 09.45. Ik moest naar Chinees gaan. ik liepen naar lokaal 117 toen ik Azzam zo hard zag lachen dat hij bijna ging huilen. Ik zat naast een meisje met een hoge paardenstaart en een paarse bril. We begonnen met woorden zoals: ik ben en ik heet en je leeftijd en de cijfers. We moesten zinnen in het Chinees tegen elkaar zeggen. We hebben geleerd dat er veel talen zijn in China maar er zijn maar 3 die echt het meest wordt gesproken: Mandarijns, Cantonees en Hongkongs (Chinees). Na Chinees was het 10.15 en moesten we naar wiskunde, naar lokaal 118. Ik zat naast een meisje die Ranya heette. Bij wiskunde moesten we vragen beantwoorden over ruimte figuren zoals over ribben, hoekpunten en zijvlakken. We waren klaar met wiskunde. Het was ongeveer 10.45. We liepen naar lokaal 008 waar aardrijkskunde zat. Ik zat naast hetzelfde meisje. We moesten vragen beantwoorden, het was net een soort quiz. Dat vond ik wel het leukste dat we hadden voor les. Ik had ongeveer 2 of 3 fouten van de 20. Toen we klaar waren met aardrijkskunde was het 11:15 en gingen alle kinderen van groep 8 naar aula. Toen hebben we een pakje drinken gekregen en mochten we naar huis of naar school gaan. Het was toen 11.30. Lina, Alina en ik wachtten op de bus om naar school te gaan. De bus kwam en terwijl ik een kaartje voor Lina kocht begon de bus alweer bomvol te worden. Iedereen begon te duwen en te trekken. Ik had een plekje gevonden achter de 4 stoelen. Bij de 4 stoelen zaten 5 meisje. Het meisje waar ik achter zat had heel lang haar. Ik ging mijn linkerhand aan Lina vast houden en mijn rechterhand lag aan de leuning van een stoel die voor mij zat. Opeens hoor ik een meisje tegen mij zeggen: `meisje kan je je hand van mijn haar af doen`. Ik zei: `O, sorry dat was per ongelijk sorry’. Dat meisje zegt nog: `geef niet’. Dan hoor ik Lina zeggen: `het was per ongelijk hoor’. En toen begon de drama. Alina ging bij Zweelostraat uitstappen. Maar als Lina geen ruzie had gemaakt hadden we niet bij Hertenrade moeten uitstappen.

Conclusie: ik vind het een gezellig school, maar ik vindt de school niet geschikt voor mij, want bijv. als ik naar Hofstad MAVO/HAVO ga dan heb ik niet het gevoel van ja dit is mijn school en ik ben er dol op dat gevoel heb ik dan weer niet.

 

Jortïanny

-------------------------------------------------

 

Op 12 november 2019 was er gepland om Hofstad college mavo/havo te bezoeken. We moesten er op eigen gelegenheid naar toe. Dus heb ik gekozen om met het openbaar vervoer te gaan. Toen ik er was aangekomen verwachtte ik dat meester van Buren er al was.

Niet dus, hierdoor was ik er als eerste YES dacht ik bij mezelf. Na een tijdje wachten was iedereen er. Hierna gingen we met ze alle verzamelen in de aula van de school.

Wij kregen hier ons keuzepakket aangeleverd door de school en kregen een korte film te zien van de school. Na het filmpje werden we ingedeeld in groepjes met andere scholen en mochten we meelopen naar de eerste les. Mijn eerste les was geschiedenis van meester van der Laan. Tijdens de les werden er iPads uitgedeeld en wij moesten hierop werken, dit was voor mij heel bijzonder omdat ik dit voor het eerst zag op school en dat was wennen.

We moesten surfen op het internet naar webadres www.datum.nl en moesten ons geboortedatum hierop invullen om te kunnen zien om te zien welke bijzondere gebeurtenissen er in deze periode zouden gebeurd kunnen zijn. Ik kwam erachter dat Marco Borsato op nummer 1 stond in de top 40, Ik kom er nu pas achter dat hij een populair Nederlandse zanger is. Tijdens de zoektocht en uitleg was het lesuur heel snel voorbij.

2e lesuur kregen wij gymnastiek. Hier kregen wij de keuze om uit de volgende onderwerpen te kiezen

  • Voetbal
  • Basketbal
  • Freestyle
  • Badminton
  • Circus draai.

Voor deze lesuur kregen wij exact 25 minuten. Ik heb bijna alles kunnen doen behalve Freestyle want er was geen tijd meer om dit te kunnen doen, helaas.

3e lesuur Frans van mevrouw Irens van haar leerden we over veel Franse leenwoorden. Zoals Trottoir, bureau, toilet, cadeau enzovoort. Dat was heel leuk alleen jammer genoeg ging de tijd hier ook snel voorbij.

4e lesuur en laatste lesuur was Nederlands. Hier las de lerares een stukje voor uit het boek hoe overleef ik de brugklas. Een heel boeiend boek vond ik. Na het stukje moesten we een paar vragen beantwoorden over het boek. Toen we klaar waren konden we weer terug naar de aula. Hier kregen wij ons lunch aangeboden: een pakje drinken. Tijd weer om naar huis te gaan. Het was een leuke en leerzame dag voor mij. Mijn conclusie is ik vond het een leuke school en zou best kunnen nadenken over de school alleen vind ik het wel een oud gebouw en oude klaslokalen maar wel met nieuwe spullen. Ik zou zelf een cijfer 7+ willen geven voor Hofstad mavo/havo.

 

Alina Anjum

---------------------------------

 

Hofstad Havo Mavo

 

Toen ik uit huis ging reed ik meteen naar  schoolplein. Daar hadden we afgesproken met vrienden. Toen ik bij  het schoolplein aankwam zag ik Illias en Ali wachtten. Na ongeveer een kwartier waren we helemaal compleet. Toen reden we richting Hofstad Mavo Havo. Onder weg ging ik af en toe heel snel en toen schreeuwde Illias: Miran stop!!! Toen ik voor het laatst heel snel reed werd Illias boos en toen zij die dat ik achteraan moest rijden. Toen we aankwamen zag ik meester van Buren en Alina op het schoolplein staan. Toen we naar binnen gingen vond ik het eerst heel eng. Toen we naar de Aula gingen vond ik het wel meevallen. Toen gingen we zitten op de stoelen en kregen we onze roosters. Illias,Daniël en ik waren samen tenminste waren onze roosters het zelfde. Toen kwamen de andere scholen. Hun kregen ook roosters. Wij begonnen met Frans maar heel veel kinderen stonden voor ons en daarom konden wij niet zien waar de Franse docent was. Toen gingen we naar beneden maar daar gaven ze geschiedenis lessen. Daarna vroegen we aan meester van Buren waar Frans was. Het was boven en als we 10 seconden te laat kwamen waren gewoon te laat. We kregen een papier waar een liedje op stond. Op dat papier waren sommige stukken niet lezen. Toen we het liedje te horen kregen hoorden we ook Franse woorden, en die moesten we op dat lege stukje invullen. Toen Frans voorbij was kregen we Nederlands wat ik heel saai vond, want de docent las een boek voor het wij kregen vragen er van. Toen kon de andere docent het nog een beetje leuk maken met wat is jullie lievelings boek enzovoorts. Toen kregen we geschiedenis wat ik geweldig vond. We moesten op Ipads naar een site toe en daar moesten we onze geboorte datum invullen. Daar stond hoe het weer was op die dag, wie er is overleden, het nieuws enzovoorts.

 Toen kregen we sport, wat ik ook heel leuk vond. We mochten niet omkleden. Toen de les begon wou ik gaan voetballen, maar het was gelijk al vol. Toen ging ik basketballen met iemand uit een andere school. Ik scoorde steeds als eerst, maar bij het laatste was het veel moeilijker en daar had ik verloren. Toen ging ik voetballen en na 5 minuten kreeg ik steek in mijn buik en daarom mocht ik alvast naar de aula gaan. Daar ging ik op de andere wachtten en toen de andere kwamen mochten we drinken pakken. Toen zag ik mijn neefje maar hij was helemaal daar achterin en toen we naar huis mochten was het heel druk bij de ingang daarom kon ik hem niet spreken. Tot slot we gingen allemaal samen terug.

 

Ik vond Hofstad Mavo Havo heel leuk vooral geschiedenis. Hofstad Mavo Havo is een leuke school, maar van buiten is die wel heel lelijk. Ik vond de docenten heel aardig en ze gaven duidelijk uitleg. En ik weet zeker dat Hofstad Mavo Havo op mijn lijstje komt te staan.

 

Miran Güneş

--------------------------------------

 

Verslag over het bezoek aan Hofstad Mavo/Havo

 

Het was aan het regenen. Elisse, Graziela, Reshi en Gaby zaten op mij in de speeltuin te wachten. Ik kwam aan en ze fietsten gelijk weg. Ze gingen via een weg die ik niet wist. Ik kon dus makkelijk verdwaald raken????. Graziela’s moeder was ook mee ik vroeg aan de moeder of ze kon zeggen tegen iedereen wat rustiger kon fietsen, maar dat deden ze niet. Daardoor was ik even verdwaald. De enige die wel soms op mij wachtte was Reshi. Gelukkig was ik wel veilig aangekomen.

 

Aangekomen bij Hofstad Mavo/Havo moest ik mijn fiets in de overdekte fietsenstalling zetten. Daarna moesten we naar de aula. Daar kregen we een filmpje te zien over de school. Ik vond het filmpje niet echt geweldig, omdat ze niet de kinderen die daar op school zaten gingen vragen wat ze van de school vinden terwijl dat heel belangrijk is. Na dat filmpje kregen we les. Ik kreeg als eerst Chinees. Ik zat in een groepje met Lina en Elisse. Maar ik zat naast een meisje waarvan ik de naam vergeten ben. De les was echt heel saai, omdat de docent niet goed lesgaf. De docent was te haastig, onduidelijk met praten en legde de dingen niet goed uit.

 

Als tweede les had ik wiskunde. Ik zat weer naast hetzelfde meisje waarvan ik de naam vergeten ben. We zijn eigenlijk wel vriendinnen geworden. Wiskunde ging over ruimte figuren. Dat zijn figuren in 3D. De docent keek heel chagrijnig. En de andere had volgens mij iets met haar arm, want de ene arm was langer dan de andere. Ik vond dat echt zielig. De wiskundeles was dan wel weer leuk. Maar het niet leuke was dat Lina en Elisse al met elkaar hadden afgesproken dat ze naast elkaar zouden zitten.

 

Na wiskunde had ik Aardrijkskunde. Aardrijkskunde was het leukste vak dat we kregen. We deden een wereld quiz. Dit keer mocht ik wel naast Lina en Elisse, omdat de docent zei dat ik naast hun moest zitten. Er waren makkelijke vragen, maar ook super moeilijke. We hadden volgens mij maar 4 of 5 vragen fout van de 20. De docenten waren dit keer wel leuk maar ook best emotieloos. Er waren twee meisjes die alleen maar de beurt kregen. Ik vond dat echt heel oneerlijk. Ze hadden het antwoord dan goed.

 

Als laatste les had ik Tekenen. Yash R. had voor mij tekenen en vroeg of ik zijn werkje kon afmaken voor hem. Ik zei natuurlijk ja en ging gelijk aan de slag. We gingen een silhouet maken met vliegerpapier, maar ik zou het geen silhouet noemen, omdat het niet echt op een silhouet leek. Op het laatste moment heb ik met 2 meisjes gesproken. Ze waren wel lief, maar ze deden heel arrogant. Ik vond dat de silhouet wel goed gelukt was. Toen het was afgelopen zei de docent dat we terug naar de aula moesten.

 

In de aula kregen we nog wat te drinken. Daarna kregen we nog wat informatie te horen over Hofstad Mavo/Havo. En na de afsluiting mochten we zonder de meester ook weer terug naar school of huis. Bij de terugweg ging ik met de halve klas terug naar school. Alleen was ik weer heel sloom en was ik alleen. Elisse ging dit keer op mij wachten. Maar dat hoefde niet, want ik wist de weg terug. Aangekomen op school gingen we gelijk eten, omdat het pauze was. Na de pauze kwam Nigel nog om iets te vertellen over zijn school VCL. Toen Nigel klaar was gingen we nog praten over Hofstad Mavo/Havo. Ik heb een vermoeiende dag gehad!

 

Conclusie: ik vind de school klein en te rustig. Ook is de school niet versierd, daarom is de school ook een beetje saai. De docenten zijn emotieloos en kijken heel droog. Deze school komt niet op mijn lijstje te staan.

 

Selina Genc

Groep 8

-------------------------------------

 

Verslag Hofstad mavohavo

 

De jongens en ik hadden afgesproken op het schoolplein om met ze allen te fietsen. Later was iedereen er behalve Yash G ietsje later kwam de moeder van Yash G er om te zeggen dat hij er bijna is, maar Roni remde op dat moment heel hard. Ik kon net ontwijken maar Daniël niet dus hij viel heel hard tegen een auto aan het zag er zo pijnlijk uit Daniël zijn ketting ging ook los gelukkig was de vader van Mo er om hem te maken. Door naar de aankomst Alina stond er al toen ons groepje aan kwam we waren allemaal doorweekt het regende die dag zo hard. We mochten meteen naar binnen iedereen keek daar naar ons. Dus we gingen zitten we waren aan het wachten op de groep van de meisjes. Toen ze aan kwamen gingen we naar boven waar we Martina en Zoemra tegen kwamen in de gang we moesten naar de aula om te horen wat er ging gebeuren we kregen allemaal een rooster ik begon met Frans, Nederlands, Geschiedenis en Sport. Ik had hetzelfde rooster als Daniël en Miran. We waren verdwaald in de school maar uiteindelijk kwamen we bij frans. Ik   vond Frans wel leuk we verzonnen Franse leenwoorden. De leraar was wel lief en grappig. Daarna gingen we door naar Nederlands. Nederlands was wel makkelijk want ze las een boek voor aan de klas en dan moesten we wat vragen beantwoorden ik vond de leraren best chagrijnig. Een van mijn favorieten vakken Geschiedenis we gingen dat doen op een iPad waar je je eigen geboortedatum moest opzoeken en wat er op die datum gebeurde ik vond wel wat interessante dingen. Daarna gingen we sport doen wat ik heel erg leuk vond je had jongleren, voetbal, badminton, basketbal en hoogspringen. Na sport gingen we terug naar de aula om te horen dat dit het einde was iedereen kreeg een pakje capri Sun.

 

Conclusie: ik vond het geen goede school want elke leraar was chagrijnig en alles zag er zo kaal uit dus deze school staat niet op mijn lijstje.

 

Illias

----------------------------------------------

 

Verslag Daniel bezoek Hofstad Mavo Havo

Ik ging al om 8 uur naar school en daar wachtten mijn vrienden op mij. Wij gingen met een groep op de fiets naar Hofstad Mavo Havo. Helaas regende het heel hard.

Op de fiets gebeurde er een ongeluk. Toen ik achter hem reed, remde Ronnie ineens omdat er een auto kwam. En toen botste ik tegen hem en kwam tegen een geparkeerde auto aan en viel. Het deed erg veel pijn en ik belandde ook nog in een plas water. Nou wat een ongeluk, mijn ketting was kapot maar gelukkig was de vader van Mo er en hij had mijn ketting weer vastgemaakt, maar mijn fietsverlichting was wel kapot. Maar ja…

 Wij gingen verder en kwamen met natte kleren daar aan maar gelukkig was het er lekker warm.

Toen wij daar waren dacht ik van wow wat een grote school. Er waren ook leerlingen van andere scholen gekomen.Toen keken wij naar een filmpje en vervolgens gingen wij met de leerlingen van andere scholen in een groepje.

Eerst deden wij Frans en dat was best wel leuk. Wij luisterden naar een liedje en in dat liedje zaten Franse woorden. En dat moesten wij opschrijven. Daarna gingen wij naar Nederlands. De juffrouw las een boek voor en wij moesten vertellen waar het over ging. Dat vertellen vond ik best wel leuk omdat ik alles wist. Daarna gingen wij naar geschiedenis. Ook dat was best leuk omdat wij met i-pads werkten. Wij moesten onze geboortedatum zeggen en dan stond daar wat er is gebeurd op die datum. Op mijn geboortedag was er iemand overleden en ook was een zanger op dezelfde dag jarig. En dat moesten wij allemaal opschrijven op een blaadje.

Toen kwamen wij aan bij sport. Er waren verschillende onderdelen zoals voetbal, basketball, springen, jongleren en badminton. Eerst begon ik met jongleren en dat was niet zo leuk, omdat ik dat niet zo bij gym vindt passen. Toen ging ik naar basketball en dat was wel leuk. Vervolgens ging ik naar voetbal en ik had de hele tijd gewonnen. Helaas was het toen voorbij, maar wij kregen wel wat te drinken. Uiteindelijk gingen wij terug naar school. Gelukkig was het weer droog.

Mijn conclusie is dat ik het wel een leuke school vond maar dit is pas de eerste school die ik bezocht en ik moet nog meer scholen bezoeken om te kiezen. Mijn cijfer voor deze school is een 8,5.

 

Daniel

----------------------------

 

 

Hofstad Mavo Havo verslag

Ik vertrok met een groep jongens van school naar Hofstad Mavo/Havo. Een maal daar aangekomen waren we kletsnat omdat het hard regende hard. Nadat we onze fietsen hadden gestald hebben we een, paar minuten gewacht op de rest. En toen gingen we naar de aula. Daar kregen we filmpje te zien over Hofstad Mavo Havo. Daar kregen we ook ons persoonlijke rooster. Het eerste vak was Nederlands. Ik vond Nederlands saai. Omdat de docenten alleen gingen uitleggen wat Nederlands inhoud en had èèn, van de docenten voorgelezen uit een boek. Voor de rest niets. Het tweede vak was Geschiedenis. Dat was best wel leuk. We moesten op iPads werken. Op de iPads moesten wij naar een website, om te kijken wat er allemaal op onze geboorte dag is gebeurd. Dat was best wel interessant. Want dan zag je wat er allemaal is gebeurd is op je geboorte dag. Het derde vak was Sport. Wij kregen een stempelkaart. Met de stempelkaart moesten we opdrachten doen. Zoals: jongleren, voetbal, badminton en over een kast springen. Ik vond Sport niet leuk omdat je snel klaar was met de opdracht en de opdrachten waren niet zo uitdagend. Als laatste vak hadden we Frans. Ik vind Frans een interessante taal. Bij Frans hadden we een, paar Franse woorden geleerd die we ook in het Nederlands gebruiken zoals: jus d’ Orange (sinaasappelsap). En ook de geschiedenis van Frankrijk geleerd. Mijn conclusie: Ik vind het een leuke  school alleen voel ik me niet me thuis op deze school. Deze school komt niet op mijn voorkeurlijst. Dit was het verslag van Yash Gena.


--------------------------

 

Hofstad Mavo/ Havo

Dinsdag moesten we alleen (of met groepjes) naar Hofstad Mavo/Havo.

Ik ging in een groepje van 8 kinderen namelijk: Miran, Roni, Illias, Ali, Yash g, Mo, Daniël en ik. De dag voordat we naar deze vo school gingen, hadden we afgesproken dat we om 07:55 op de basisschool zouden komen, en daarna in een groep naar hofstad Mavo/ Havo zouden  gaan. Toen de meeste kinderen er al waren wachtten we alleen op Mo en Yash g. De moeder van Yash kwam met de auto naar ons toe om te zeggen dat Yash later zou komen. Om 08:15 konden we gaan en reden we richting hofstad Mavo/ Havo. Onderweg bleven er een paar kinderen achter omdat de anderen te hard fietsten, dus moesten we een paar keer stoppen. Toen we daar waren aangekomen zagen we u ( meester van Buren). We mochten onze fietsen in de fietsenstalling plaatsen. Toen we binnen waren gekomen gingen we naar de aula en die was eigenlijk best klein (in vergelijking met andere scholen). In de aula kregen we een mapje met de vakken die je hebt gekregen. Ik had keuzepakket 2, dat houdt in de vakken: Wiskunde, Aardrijkskunde, Tekenen en Chinees. Mo en ik hadden allebei dit pakket.

Toen gingen we eerst naar Wiskunde, daar moesten we de ruimtefiguren raden en de naam van die figuren opnoemen. Daarna gingen we een quiz doen bij Aardrijkskunde. We moesten allerlei antwoorden opschrijven, maar voor mij was het eigenlijk niet moeilijk.

Na Aardrijkskunde gingen we naar Tekenen. Bij Tekenen moesten we een soort raam decoratie maken. De beginsels waren al gedaan door andere klassen en wij moesten die dus verder afmaken door ze in te kleuren.

Als laatste hadden we Chinees daar moesten we in groepen van 2 een gesprekje in het Chinees voeren, dat was heel leuk omdat ik Chinees een heel leuke taal vindt. Na Chinees gingen we eerst terug naar de aula om een kleine pauze te houden en daarna gingen we weer fietsend terug naar onze basisschool en bleven we over en gingen we `s middags weer verder met de lessen op onze eigen school.

Ik vond het een leuke ochtend op deze school, maar toch komt deze school niet op mijn lijstje te staan. Waarom ik deze school niet op mijn lijstje zet is: de klassen zijn iets te klein en toen ik de school, zag dacht ik dat het echt leuk en geschikt voor mij zou worden, maar dat werd het niet. Cijfer van mijzelf 7,0.

 

Yash R.

--------------------------------

 

Verslag Hofstad Mavo/Havo

Ik stond op om 6:30, en ik ging naar beneden en keek mijn serie (Prison Break) het was nog best donker buiten. Het werd 7:40 en ik ging uit huis met de fiets. Ik ging richting school en daar zag ik Miran, Omer Harun, Illias, Ali, Daniel en Gaby. We gingen richting Hofstad Mavo/Havo. Het regende echt echt heel hard, ik was aan het eind heel erg nat geworden. Toen we aan kwamen op Hofstad Mavo/Havo, stond de meester daar
met Alina te wachten op ons. Na dat we onze fietsen haden geparkeerd
gingen we naar binnen om op de anderen kinderen te wachten, iedereen was klets nat. Toen gingen we naar de aula daar wachtten we op de andere scholen. We kregen een filmpje te zien dat over Hofstad Mavo/Havo ging. We kregen daarna onze eigen lesrooster, ik zat samen met Gaby in een groepje. Wij Hadden Aardrijkskunde, Tekenen, Chinees en Wiskunde. We gingen dus eerst naar Aardrijkskunde en dat was best wel leuk daar had ik maar 1 of 2 fouten. Daarna gingen we naar Tekenen, en dat was heel leuk we moesten een silhouet maken met een rand van zwarte beetje dik papier, en het midden maken met een doorzichtige blad en daar of dingen op tekenen of dingen uitknippen en plakken. Toen gingen we naar Chinees dat was echt heel erg leuk, we leerden daar praten in het Chinees en tellen en nog veel meer. Daarna gingen we naar mij lievelings vak Wiskunde, dat was echt heel er leuk we leerden dingen met vormen en de namen van vormen. Toen was het klaar en gingen we terug, en ik zag mijn zus daarzo aan het eind van de gang. Daarna gingen we naar de aula en daar kregen we wat te drinken en bedankten ze ons voor het komst en gingen we terug naar school.

Conclusie: ik vond het een heel leuke school vooral Chinees en Wiskunde dat waren de leukste Vakken en hoe de juffen en meesters les gaven Cijfer: 9,5

 

Reshi

-----------------------------------------------------

 

Verslag Hofstad Mavo/Havo

Ik ben om 7:45 de deur uit gegaan op weg naar school. Daar had ik afgesproken met wat vriendinnen en vrienden. We waren met de moeder van Graziela. Ze nam een hele omweg daardoor fietsten we heel lang. Selina liep steeds achter soms was dat heel irritant. Toen we bij de school aankwamen zagen we daar al een hoop jongens staan. Zij hadden natuurlijk de snelste route genomen. Toen iedereen er was gingen we naar binnen. Daar moesten we even wachten en toen liepen we naar de aula. Daar kregen we een uitleg over de school je eigen map met lessen en een video te zien. Door de video werd ik enthousiast over de school. Maar toen de lessen begonnen voelde ik me niet zo prettig. Als eerste had ik Aardrijkskunde daar kregen we een quiz alleen we konden het niet afmaken omdat we niet genoeg tijd hadden. Na Aardrijkskunde had ik tekenen. Daar gingen we van die dingen maken dat als je ze op het raam hangt dat je een mooi effect krijgt. Dat was erg leuk. Daarna had ik Chinees dat was super leuk! we leerde daar tellen en zeggen hoe je heet. Dat vond ik het leukste vak van de school. Daarna had ik Wiskunde daar had ik geen zin in wat het was super saai.. Ik ben niet zo een fan van Wiskunde ik haat het. Toen we terug naar de aula gingen kregen we wat te drinken. En we gingen de hele tijd met andere praten over hoe hun dag was. Toen iedereen klaar was was er een mevrouw aan het woord ze bedankte ons en de juffen/meesters En toen er werd gezegt je mag gaan ging iedereen rennen. Ik werd op de grond geduwd door een stel jongens die heel snel gingen rennen. Toen we terug gingen reden we met bijna de hele klas. Op een moment moesten we heel lang wachtten op Selina. Maar ze zei ga maar dus toen gingen we verder. Op school belde ik me moeder dat ik er was. Toen ging iedereen eten en we wachtten op de meester.

 

Conclusie

Ik vond het niet zo leuk want ik voelde me niet prettig in de school. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik naar de school ga want ik vond alleen Chinees leuk. Nu blijft toch Segbroek Collge op de 1e plaats staan. Dat vond ik toch een stuk leuker.

 

Einde!

Gaby

-----------------------------------------------------

 

Verslag Hofstad Mavo-Havo

Ik ging om 7:55 ’s ochtends van huis, om naar school te gaan, want ik had afgesproken met vrienden om naar Hofstad Mavo-Havo te gaan. Het weer was niet zo fijn om met de fiets naar Hofstad Mavo-Havo te gaan, maar ik vond het wel lekker om te fietsen en onderweg zag ik mijn buurvrouw naast mij fietsen. Opeens ging iedereen schreeuwen, omdat Roni en Miran te snel gingen fietsen en ik schaamde me zo erg, terwijl mijn buurvrouw naast mij fietste. Toen we bij Hofstad Mavo-havo waren, zag ik meester van Buren bij de deur staan, dus ik ging naar de meester fietsen en ik had toen pas door dat mijn broek helemaal nat was, maar gelukkig had ik een nieuwe broek mee en een regen jas met daaronder nog een jas. Toen vroeg ik aan de meester of ik mijn broek mocht verwisselen en dat mocht ik, dus ik ging naar boven en had mijn broek verwisseld, maar groep 8 was al naar  de aula gegaan dus ik vroeg aan een mevrouw waar groep 8 was. Ze zei van dat groep 8 al naar de aula was gegaan en gelukkig zag ik de meester nog, want ik was een beetje verdwaald was. Daarna ging ik op een stoel zitten en zag ik een bord waarop stond Welkom. Er werd ook een boekje uitgedeeld van wat je gaat doen ik had als eerst Wiskunde, Aardrijkskunde, Tekenen en Chinees. Bij wiskunde kregen we als eerst een uitleg van ruimtefiguren. Dat vond ik heel leerzaam. Daarna moesten we opdrachten maken over ruimtefiguren. Het was best moeilijk, want in plaats van rondje moest je cirkel zeggen en met driehoek moest je piramide zeggen, dat was nog een beetje wennen en ik vond het niet zo gezellig, omdat er geen decoratie was, maar het was wel echt leuk. Ik geef Wiskunde een 9. Na Wiskunde had ik Aardrijkskunde, de meester zag er wel erg streng uit, maar dat was hij niet. Met Aardrijkskunde hadden we meteen een quiz. Die quiz was  wel echt leuk. De meester zei ook nog van dat onze groep wel het slimst was van allemaal en  dat we alle antwoorden wisten. Ze hadden echt hele mooie pennen bij zich, jammer dat we geen pen mochten hebben. Maar het was wel heel leuk. Ik geef Aardrijkskunde een 9,5. Na Aardrijkskunde hadden we Tekenen het was niet echt tekenen, maar knutselen en daar ben ik heel goed in. De juffen waren echt heel enthousiast en toen ik mijn sillouitte  mocht maken, was er geen vlieger papier meer, maar er was wel een vlieger papier waar al de zijkant zijn gemaakt is en daar was ik blij mee, want anders had ik geen sillouitte kunnen maken. Het was best simpel, want je moest gewoon de figuren die je wilde maken onder de vlieger papier leggen en dan over tekenen. Dat was heel leuk en na het inkleuren ging ik ook de sneeuw tekenen en toen was ik klaar, maar ik wilde hem ook hebben, dus ik schreef mijn school en naam achter het blaadje en hoopte dat ik die van mij kreeg. Ik geef Tekenen een 8,5. Na Tekenen had ik Chinees. Ik dacht eerst ik ga nooit Chinees kunnen leren, maar ik kon het wel, ik heb zelfs een blaadje met de Chinese woorden er op staan als ik iets vergeet. Ik kan nu ook een beetje Chinees praten en daar ben ik heel trots op. De opdracht was dat je met je maatje een gesprek moest houden in het Chinees, mijn maatje kon al redelijk Chinees, ik niet, maar daarom ging ik ook Chinees met hem oefenen en dat was heel leuk. Ik geef Chinees een 9. Na al die lessen gingen we weer naar de aula en mochten wat te drinken. Daarna gingen we onze spullen pakken en moesten we op de fiets naar school. Gelukkig ging het niet weer regenen. Ik ging met zes kinderen naar school. Toen we bij de Nutsschool Morgenstond waren ging ik mijn fiets op slot doen en naar boven daar ging ik juf Lilian helpen en daarna ging ik eten, na het eten gingen we het hebben over het Hofstad Mavo-Havo. De meester vroeg aan ons wat we er van vonden. Ik vond het een leuke school zei ik. De meester had ook de sillouitte van de school gekregen en die van mij zat er bij. Ik was echt blij dat ik hem had, ook al waren er sillouitte  die beter waren. De meester zei ook dat we een verslag moesten maken over het bezoek van het Hofstad Mavo- Havo. Na school ging ik naar de bibliotheek om aan het verslag te beginnen. Daarna ging ik naar huis????

 

Mijn conclusie: Ik vond het een hele leuke school, de leraren waren ook aardig, het gebouw was mooi, maar voor mijn gevoel vind ik het geen school waar ik bij pas.  Vergeleken met het Segbroek College vind ik het gebouw veel groter. Ik zou  het Segbroek College gewoon op mijn lijstje kunnen zetten. Het is  mijn mening.

Mo

----------------------------------------